Västerviksbon ska ha lurat kommunen på 150 000 kronor.
Foto: MostPhotos
Mannen har fått ekonomiskt bistånd utbetalt mellan september 2023 och januari 2025. Kommunen misstänker nu att summan var oberättigad. Mannen ska ha lämnat in oriktiga uppgifter om sitt samboförhållande och därmed har cirka 150 000 kronor betalats ut som han inte haft rätt till.