Annons:

Sök

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt
Västerviksföretaget har nya lokaler – växer med fler medarbetare

Fredérick Lindström är ägare för Everyday. Foto: Pressbild

Västerviksföretaget har nya lokaler – växer med fler medarbetare

Västerviksföretaget och reklambyrån Everyday har kontor i både Västervik och Oskarshamn. Nyligen öppnade man sina nya lokaler i Västervik. Det har också skapat flera nya tjänster. 

Annons:

I december öppnades Everydays nya lokaler i Västervik. Det har gjort att man vuxit med 100 kvadratmeter som nu används för seminarier, workshops och events. Det har också skapat nya tjänster för varumärkesutveckling, omvärldsanalys och strategi. 

– Vi öppnade våra nya Västervikslokaler i december. Totalt har vi nu 100 extra kvadratmeter med plats för fler häftiga grejer. Ett nytt stort mötesrum för, events och seminarier – vi kallar det Studio och har plats för 50 gäster. Sedan har vi rummet Think, en kreativ ”tänketank” för att lösa svåra frågor, skapa nya idéer och sätta strategier. Vi har plöjt ner ungefär 500 000 kronor i våra nya lokaler och tjänster. Vi har ju funnits ett tag ochdet är alltid viktigt att ta nya stora kliv framåt. Annars blir man inte bättre, berättar Fredérick Lindström på Everday.

I det nya rummet "Studio" har Everyday kört events, workshops och möten varje sedan premiären i december. Det är bland annat deras egna Evermeets – frukostseminarier för företag och organisationer om allt från företagskultur till AI och trender. 

"Vi är överlyckliga"

Den senaste tiden har Everyday vunnit två stora upphandlingar. En upphandling för flera kommuner i samverkan inklusive kommunerna Västervik, Oskarshamn, Vimmerby, Hultsfred och Högsby. Den andra upphandlingen var för Ljungby kommun och täckte både strategiska och produktionsmässiga tjänster. Upphandlingsvärdet ligger på ungefär två miljoner kronor per år.

– Vi är överlyckliga att få jobba med våra hjärtekommuner. Norra Kalmar län är vårt hem och vår bas. Att även ta klivet in i Småland till Ljungby känns fantastiskt. Konkurrensen var stenhård i båda upphandlingarna och för oss bekräftar det att vi kan konkurrera med de stora byråerna från de stora städerna, när det kommer till kreativitet, strategi och målgruppsarbete. Vi har några fler spännande upphandlingar på gång. Vi siktar på att landa minst två till innan sommaren, säger Fredérick Lindström.

"Tydlig vision"

Everyday har också uppgraderat sin foto- och filmstudio med ny teknik för att kunna producera ännu bättre material. Därför har man investerat i nya drönare och steady-cams. 

– Vi har en tydlig vision att hela tiden maximera vårt stöd till företag och organisationer genom att utveckla nya verktyg och möjligheter. Att börja fokusera mer på strategiska frågor, omvärldsanalys och lokalutbildning är en naturlig utveckling för oss. I många år har vi arbetat med varumärkesutveckling, strategi och kompetensutveckling, främst utanför Västervik där efterfrågan varit stor. Nu vill vi även stötta det lokala näringslivet och hjälpa till med deras konkurrenskraft och varumärkesarbete, säger Fredérick Lindström.

Annons:

Simon Henriksson

simon.henriksson@dagensvastervik.se

076 815 45 71

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Annons:

LEDIGA JOBB

LEDIGA BOSTÄDER

VECKANS FRÅGA


Rösta Se resultat
Läs in fler nyheter

Annons: