Annons:

Sök

Annons:

Ångrade köpet – anmäler företaget för utebliven återbetalning

Nu går mannen till Allmänna reklamationsnämnden, ARN. Foto: MostPhotos

Ångrade köpet – anmäler företaget för utebliven återbetalning

En man i 20-årsåldern från Västervik anmäler ett nätföretag till ARN, allmänna reklamationsnämnden, efter att ha väntat på att få tillbaka pengar för en diskmaskin i över en månad. 

Annons:

I slutet av juli i år köpte en man från Västervik en diskmaskin för närmare 5000 kronor från ett företag som importerar produkter till hemmet från Frankrike och säljer dem via nätet i Sverige. 

Efter en dryg vecka hävde mannen köpet eftersom han hittat en annan diskmaskin som han hellre ville köpa. Efter att köpet hävts har ingen diskmaskin kommit, men mannen har ändå inte fått tillbaka pengarna för köpet. 

Mannen har sedan dess varit i kontakt med företaget via mejl flertalet gånger, och fått svaret att ärendet tas om hand så effektivt som möjligt. Drygt en månad senare fick han nog och skickade in en anmälan till ARN. 

”Det känns orimligt att det tar över en månad för en återbetalning.” skriver mannen i anmälan. 

Annons:

Johanna Karlsson

johanna.karlsson@dagensvastervik.se

070 818 84 77

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Annons:

LEDIGA JOBB

LEDIGA BOSTÄDER

VECKANS FRÅGA


Rösta Se resultat
Läs in fler nyheter

Annons:

Annons: