Annons:

Sök

Annons:

BakåtPausaPlayFramåt
Fel telefonnummer efter en månad – då ska det åtgärdas

Det är fel telefonnummer på KLT:s kvitto, sedan de bytt nummer. Foto: Privat

Fel telefonnummer efter en månad – då ska det åtgärdas

KLT fick nytt telefonnummer den 11 mars. Fortfarande, en dryg månad senare, står det gamla numret på kvittona. Conny Karlsson, basenhetschef, lovar att det ska bli en ändring på det så fort nya kvittorullar beställs.

Annons:

En bussresenär lade nyligen märke till att det står fel telefonnummer på kvittot man får när man reser med Kalmar länstrafik.

– Det är inte lätt att kontakta KLT när det är fel uppgift på kvittot, säger resenären som undrar varför det är så.

”Det nya numret kommer att finnas på kvittorullarna när vi gör en ny beställning så i samband med det uppdaterar vi även telefonnumret som står där”, skriver Conny Karlsson i ett mailsvar.

Hur vill du bemöta synpunkten, att telefonnumret borde vara rätt direkt?

”Det håller vi med om. Vi har skickat ut bred information till invånarna i Kalmar län via en rad olika plattformar, där vi hoppas att informationen har nått ut. Dessutom så fungerar vårt gamla telefonnummer ett tag till, så skulle det vara någon som råkar ringa det gamla numret så får de först information om att vi har bytt telefonnummer, vilket nummer som gäller framöver och sedan blir kopplade till den verksamheten de har ringt in till."

Vad tänder du kring resenärens synpunkt att det försvårar att komma i kontakt med er?

”Vi förstår synpunkten och tar till oss den givetvis. Vi vill vara så lättillgängliga det bara går för våra kunder och hoppas att vara det framöver också."

Annons:

Lotta Madestam

lotta.madestam@dagensvastervik.se

073 848 65 05

Annons:

Annons:

Annons:

Kommentera

Annons:

LEDIGA JOBB

LEDIGA BOSTÄDER

VECKANS FRÅGA


Rösta Se resultat
Läs in fler nyheter

Annons:

Annons: