Så här ser resultaten ut för Region Kalmar län:
Helhetsintryck 88,3 procent (81,9 procent för hela landet). Etta i landet.
Frågor om patienten ansåg att behovet av vård blivit tillgodosett, om man kände sig väl omhändertagen och om man skulle tänka sig rekommendera mottagningen till någon annan.
Emotionellt stöd 78,6 procent (75,8 procent). Femma.
Frågor om patienten bemöttes med medkänsla och omsorg och om man fick känslomässigt stöd av läkaren.
Delaktighet och involvering 81,7 (78,7 procent). Tvåa.
Frågor om man var delaktig i beslutet kring behandlingen, om läkaren gjorde patienten delaktig i behandlingen och om läkaren tog hänsyn till patientens egen erfarenhet av sin sjukdom.
Respekt och bemötande 87,1 procent (82,9 procent). Etta.
Frågor om patienten fick tillräcklig avskildhet vid samtal med personal om vård och behandling och om bemötandet var respektfullt och värdigt.
Kontinuitet och koordinering 80,9 procent (76,9 procent). Etta.
Frågor om patienten upplevde att personalen var samstämmig i kommunikationen, om de samarbetade väl och om de var insatta i tidigare kontakter med vården.
Information och kunskap 72,5 procent (67,7 procent). Etta.
Frågor om man fick reda på hur patienterna prioriterades på mottagningen, om man fick svar som man förstod på de frågor man ställde och om man fick tillräcklig information om medicinering och sjukdomen.
Tillgänglighet 88,8 procent (84,8 procent). Etta.
Frågor om patienten fick tillräcklig information om vården och behandlingen, om läkaren förklarade vad olika provtagningar gett för resultat, om det gavs information om mediciner och dess biverkningar och vart man kunde vända sig om man hade frågor efter besöket på akuten.